Strona główna - Dom Kultury Śródmieście
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS
DKS

Aktualności

Wystawa plakatów „W drodze do wolnej Polski”

WYSTAWY

05|11|2020

Wystawa plakatów „W drodze do wolnej Polski”

Westfield Arkadia włączając się do obchodów odzyskania niepodległości przez Polskę w 1918 r. nawiązało współpracę z Muzeum Niepodległości. W ramach projektu Muzeum w Galerii – Galeria w Muzeum, od 5 listopada do końca miesiąca prezentowana będzie wystawa plakatów ze zbiorów muzeum „W drodze do wolnej Polski”. Honorowy Patronat nad ekspozycją objął DKŚ.

Hol główny w Westfield Arkadia zamieni się w listopadzie w galerię sztuki, gdzie każdy gość będzie mógł po raz pierwszy w historii zapoznać się z wyjątkową kolekcją plakatów, które są dowodem pamięci o 11 listopada 1918 roku.

Odzyskanie przez Polskę niepodległości w roku 1918 było efektem działań na wielu płaszczyznach. Połączenie wysiłków zbrojnych, dyplomatycznych oraz dążeń niepodległościowych różnych środowisk dało upragniony rezultat – wolną Polskę. Rok 1918 stał się więc symbolem narodzin Polski po latach zaborów i zniewolenia.

Prezentowane w Westfield Arkadia plakaty są dowodem pamięci o 11 listopada 1918 roku. Artyści wykorzystali symbolikę patriotyczną (orzeł, barwy narodowe), wizerunek Piłsudskiego czy znak Polski Walczącej. Odwoływali się do uczuć patriotycznych i emocji odbiorców. Pomimo upływu czasu i nowych nurtów w sztuce, plakaty te nie straciły swej atrakcyjności i mocy przekazu.

„Zaangażowanie w projekty takie jak Muzeum w Galerii – Galeria w Muzeum wpisują się w działania Westfield Arkadia, które mają na celu wspieranie lokalnych społeczności poprzez oferowanie aktywności edukacyjnych i pielęgnowanie tradycji i dziedzictwa kulturowego. Wierzymy, że bezpłatne udostępnienie naszym gościom zbioru plakatów z okazji Narodowego Święta Niepodległości w 102 rocznicę odzyskania niepodległości przyczyni się do zbudowania świadomości historycznej i będzie świetnym pretekstem do przekazania tej wiedzy najmłodszym.”
– komentuje Dyrektor Westfield Arkadia, Emilia Załuska.

16 unikatowych plakatów stworzonych z okazji kolejnych rocznic odzyskania niepodległości jest zbiorem Muzeum Niepodległości – placówki, w której misję wpisane jest dokumentowanie i popularyzowanie wiedzy historycznej o dziejach Polski, ze szczególnym uwzględnieniem działalności niepodległościowej i państwowotwórczej.

„Przestrzenie sklepowe zamienione w galerie sztuki to magnes dla potencjalnych klientów, ogromny wkład w promowanie kultury, a dla muzeum możliwość realizacji celów statutowych i dotarcie do nieoczywistej grupy odbiorców. Korzyści są więc obopólne. Na tą inicjatywę z ogromnym entuzjazmem zareagowała Dyrekcja Westfield Arkadia. Z racji zbliżającej się rocznicy 11 listopada stworzyliśmy koncepcję wystawy „W drodze do wolnej Polski” – plakaty ze zbiorów Muzeum Niepodległości, która będzie prezentowana na terenie centrum handlowego w terminie 5 – 30 listopada 2020 roku. Mamy nadzieję, że będzie to owocna, ale nie jednorazowa inicjatywa, którą będziemy mogli kontynuować w przyszłości. A pomysłów mamy sporo.”
– mówi Justyna Wyszyńska, Kierownik Działu Promocji i Marketingu Muzeum Niepodległości w Warszawie.

 

Honorowy Patronat nad wystawą „W drodze do wolnej Polski” objął Dom Kultury Śródmieście.

 

plakat promujący wystawę w Galerii Arkadia

 „W drodze do wolnej Polski”, fotografia prezentująca wystawę „W drodze do wolnej Polski”, fotografia prezentująca wystawę 

 

• • • • •

 

O Westfield Arkadia

Westfield Arkadia w Warszawie to największe centrum handlowe w Polsce, które jest odwiedzane przez blisko 20 milionów klientów rocznie. Na 118 tysiącach metrów kwadratowych powierzchni handlowej znajduje się około 260 lokali. Flagowe sklepy polskich i światowych marek, eleganckie restauracje i kawiarnie, kino, sala zabaw, centrum medyczne i klub fitness czynią ofertę bardzo bogatą i odpowiadającą na niemal wszystkie potrzeby klientów. Otwarty w 2004 roku obiekt na starcie odniósł komercyjny sukces, który trwa do dziś – Westfield Arkadia to „centrum pierwszego wyboru” dla prestiżowych brandów wchodzących na rynek polski. Wśród kluczowych sklepów znajdują się między innymi: Victoria’s Secret, Peek&Cloppenburg, Sephora, Douglas, Zara, H&M, Huawei, Xiaomi.

Architektura obiektu to kreatywne połączenie amerykańskiej wizji centrów handlowych z europejską tradycją miejskich pasaży. Wrażenie robi przestronne Theatrum rozpościerające się zaraz za wejściami głównymi – to miejsce licznych wydarzeń czy koncertów, które może pomieścić setki klientów. Otwarta w 2017 roku strefa Grand Kitchen stanowi miejsce spotkań rodzinnych, towarzyskich czy biznesowych dla tych, którzy chcieliby oderwać się od miejskiego zgiełku. Wyróżnikiem w skali kraju z pewnością jest nowocześnie i funkcjonalnie zaaranżowany zielony teren zewnętrzny z fontanną. Pod koniec 2018 roku został otwarty również ogólnodostępny plac zabaw dla dzieci zaprojektowany zgodnie z najnowszymi trendami. Centrum zostało docenione za oryginalność projektu i aktywności, za co otrzymało kilkanaście nagród i wyróżnień branżowych.

Istotnym elementem działalności centrum Westfield Arkadia są spektakularne, cieszące się dużą popularnością wydarzenia specjalne o zróżnicowanej tematyce. Nie brakuje też koncertów popularnych polskich i zagranicznych wykonawców.

W Westfield Arkadia dla klientów dostępnych jest wiele udogodnień i usług na najwyższym poziomie, takich jak: zakupy ze stylistą, pomoc asystenta zakupowego, a nawet przegląd szafy w domu klienta. Na miejscu można skorzystać z drukarki, miejsca odbioru paczek czy szatni. Na terenie całego centrum działa bezpłatna sieć WiFi. Członkowie programu lojalnościowego Cashback przez cały rok mają dostęp do różnorodnych zniżek i ofert specjalnych. Obiekt jest w pełni dostosowany do potrzeb osób z ograniczoną mobilnością. Westfield Arkadia cechuje dbałość o środowisko – zielony dach z miejską pasieką, udogodnienia dla osób dojeżdżających alternatywnymi środkami transportu czy konsumowanie zielonej energii, to tylko część zastosowanych w centrum rozwiązań.

Westfield Arkadia jest przyjazne rodzinom – zewnętrzny plac zabaw, pokoje rodzinne wyposażone w przewijaki, mikrofalówki, miejsca z fotelikami do karmienia, specjalne podgrzewacze dla najmłodszych, zabawki mobilne w strefie gastronomicznej, wypożyczalnia wózków i samochodzików dla dzieci oraz wypożyczalnia gier i książeczek składa się na pokaźny wachlarz udogodnień dla tej grupy klientów.

 

„W drodze do wolnej Polski”, fotografia prezentująca wystawę

Wyrażam zgodę na przetwarzanie danych zgodnie z Polityką prywatności. Jeśli nie wyrażasz zgody, prosimy o wyłącznie cookies w przeglądarce. Więcej →

Zmiany w Polityce Prywatności


Zgodnie z wymogami prawnymi nałożonymi przez Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, w niniejszym Serwisie obowiązuje nowa Polityka prywatności, w której znajdują się wszystkie informacje dotyczące zbierania, przetwarzania i ochrony danych osobowych użytkowników tego Serwisu.

Przypominamy ponadto, że dla prawidłowego działania serwisu używamy informacji zapisanych w plikach cookies. W ustawieniach przeglądarki internetowej można zmienić ustawienia dotyczące plików cookies.

Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie cookies w niniejszym Serwisie, prosimy o zmianę ustawień w przeglądarce lub opuszczenie Serwisu.

Polityka prywatności